ADÓ 1%

★ ★ ★ Személyi edzés ★ ★ ★

Sportmasszázs - Ezért fontos a mozgás mellé

2019. dec 10. - 17:11 -- Csóka Gábor

Sportmasszázs

A sportmasszázs is fontos a szervezet számára a nyújtás és pihenés mellett. Akik rendszeresen mozognak, már tudják, hogy az edzés előtti, és utáni nyújtás elengedhetetlen, de nem elég az izmok regenerációjához. 

Rengeteg féle masszázs létezik: svéd-, mézes, relaxáló, aromaterápiás, thai masszázs stb. Szinte nem is tudunk választani, melyik lenne számunkra az ideális. Akik rendszeresen végeznek valamilyen sporttevékenységet, azoknak elsősorban a sportmasszázs javasolt. 

Miért fontos a sportmasszázs?

A rendszeres sportmasszázs hatására erősödik az immunrendszer, fokozódik az anyagcsere, amely hatására az izmok teljesítőképessége és rugalmassága is jelentős mértékben nő. A masszázs hatására az ízületeink megújulnak, regenerálódnak. Pozitívan hat a bőrre, az idegrendszerre és a vérkeringésre. Az érintés hatására a légzés egyenletessé válik, az izmok ellazulnak és a felgyülemlett feszültség is lecsökken. Ezért is alkalmazzák a masszázst sportolóknál, hiszen a verseny előtti izgalom hatással van az idegekre, stresszhelyzetet teremt, de a masszázs ezen is képes segíteni. A masszázs különleges fogásai segítenek a merev, görcsös izmok fellazításában, hiszen köztudott, hogy a megfeszített életmód, a megerőltető sportok (mint a cross-training) gyakran okoznak izommerevséget. Masszázs során az izmok felfrissülnek, veszítenek görcsös merevségükből, így csökkentve és megszüntetve a bennünk zajló stresszfolyamatokat. 

Amire nem is gondolsz

A sportmasszázs a szervezet méregtelenítését is elősegíti, hiszen a masszírozó mozdulatok jelentős mértékben javítják a sejtek oxigén-, illetve tápanyagellátását. A méreganyagok kiürülését az is elősegíti, hogy a masszírozás serkenteni képes a vér- és a nyirokkeringést, amelynek nagy szerepe van a szervezetben felgyülemlett salak- és méreganyagok szervezetből történő eltávolításában. A masszázs után még az alvás is könnyebben megy, hiszen a simogató, dörzsölő, gyúró kézmozdulatok a szervezetet egy pihentető, relaxáló fázisba vezetik át. Vagyis csökken a vérnyomás, stabilizálódik a légzés, illetve csökkenhet a testrészeinkben érzett fájdalomérzet is.

Sportmasszázs

Milyen gyakran masszíroztasunk?

A rendszeresen sportolók fokozottabban igénybe veszik a testüket, így számukra még fontosabb, hogy hetente legalább egy-két alkalommal masszíroztassanak. Ezzel elősegítik, hogy javuljon az izomtónusuk, a hajlékonyságuk és növekedjen a mozgástartományuk. Minden sportolónak szüksége van az edzések között regenerációs időre, azaz pihenésre. Viszont ha rendszeresen járnak masszíroztatni, akkor ez az időszak lecsökkenhet. A sportolók gyakrabban vannak kitéve sérüléseknek, a masszázs viszont abban is segítséget nyújt, hogy hamarabb felépüljenek a testüket érő húzódás vagy bármiféle sérülés után. Továbbá a rendszeresen végzett súlyzós edzések miatt a szervezetben felhalmozódnak a méreganyagok, amelyek kiürülését is elősegíti a masszázs.

Edzés előtt vagy után?

Az edzések előtti és utáni masszázsnak is megvannak a maga előnyei és hatásai. Ha valaki edzés előtt masszíroztat, biztos lehet benne, hogy nagyobb lesz a teljesítőképessége, hatékonyabb lesz az edzése és kevésbé van kitéve sérüléseknek, hiszen a masszázs segítséget nyújt az izmok ellazulásában és fokozza azok edzés közbeni teljesítményét.

A sportolás utáni masszázs a test regenerálódását támogatja meg, lecsökkenti az izomfájdalmat, lehetővé téve, hogy kevesebb ideig tartson az edzést követő pihenő időszak.

A masszázs tehát jó a testünknek, és a lelkünknek. Az edzés mellett erre is érdemes időt szánni, mert felfrissülünk, megújulunk általa.