ADÓ 1%

★ ★ ★ Személyi edzés ★ ★ ★

Így válassz cipőt cross-traininghez

2019. okt 23. - 8:08 -- Csóka Gábor

Cross-training cipő

A jó cross-training cipő elengedhetetlen ebben a sportban! Egy divatos felső és edzőcipő az edzésed hangulatán is javít, de vajon a neked megfelelőt választod belőlük? Először a funkció, aztán jöhet a divat!

Mit viseljek az edzésen?

Minden sportnak megvan a maga sportviselete, felszerelése, így a cross-trainingnek is. Természetes, hogy kényelmes, strapabíró és minél szabadabb mozgást biztosító öltözéket veszünk, ha edzeni készülünk. Sokan szokták kérdezni, mielőtt részt vennének első edzésükön, hogy esetleg valami speciális felszerelésre is szükségük lesz-e, illetve, mit hozzanak magukkal.

Fontos lehet, hogy az öltözékünk légáteresztő, rugalmas és erős anyagból készüljön, továbbá lehetőleg ne őrizze magában az izzadtságot és hamar száradjon. De a legfontosabb pontja viseletünknek nem a trendi feszes póló, hanem az, ami annál jóval lejjebb van, a lábbeli.

Cipőnk megválasztása legyen az elsődleges, mivel a cross-training megköveteli a lábmunkát, lábtartást. Mindenképpen kényelmes, lábfejünkre jól illeszkedő, zárt sportcipőt válasszunk, aminek kemény a talpa és fontos, hogy ne csússzon. Nagy súlyok emelésénél, testünkkel felvett különféle dőlésszögek tartásához elengedhetetlen a stabilitás és a rendes tapadás.

Stabil, merev talp

A cross-training nemcsak a súlyemelést, hanem más sportágakat is magában foglal, mint például gimnasztika és futás. Ezért olyan cipőt érdemes választani, ami több mozgásformához is jól illeszkedik.

Ami a legfontosabb, hogy merev és kemény legyen a talpa. Az erőkifejtések során a lábaknak szilárdan kell állniuk a talajon. Ez lehetővé teszi, hogy teljes mértékben használjuk a comb és fenék izmokat. Ha futócipőt viselsz, a párnázó talp elnyeli az energiát, nem osztja el egyenletesen a tested súlyát, és csökkenti a térd stabilitását. A habot vagy a gélt tartalmazó talppal rendelkező cipők nem alkalmasak erre a típusú edzésre, mivel ezek nem nyújtanak elég stabilitást az erő gyakorlatok során.

Jó tapadás

Futás, ugrás, kötélmászás, falmászás és olyan extrém igénybevétel, mint egy óriási gumiabroncs átfordítása, vagy egy szán eltolása jó tapadást igényel. Ha a cipőd talpának nem megfelelő a tapadása, az nem csak a gyakorlatok kivitelezését nehezíti, hanem balesetveszélyes is.

Szellőzés

Annak érdekében, hogy az edzés végére ne izzad tele a cipődet, olyan anyagból kell készüljön, ami jó légáteresztő képességgel rendelkezik. A legjobb egy hálós, vagy egy könnyű textil felsőrésszel ellátott cipő.

A leghíresebb cross-training lábbeli a Reebok Crossfit Nano. Minden évben új vonalvezető modellek készülnek, és mindig beújítanak valamit, mint például a talprész jobb tapadása. 

Népszerű a Nike Metcon is. Ezek a cipők sok sportoló számára népszerűek, mert megfelelnek a cross-training cipők összes kritériumának: kemény és rugalmas talp, könnyű textil felső, enyhe sarokemelés és jó tapadás a padlón.

Kezdésnek persze nem kell egyből egy csúcsmodellt venni csillagászati összegért. Ha találsz, egy kevésbé ismert márkát, ami jól illeszkedik a lábadra, és megfelel a fenti kritériumoknak, akkor bátran válaszd azt.

Cross-training cipők

De mire figyeljek még?

Bátran kérd ki a boltban a hozzáértő segítők tanácsát, hiszen sokat számít az is, hogy mennyire emelt a szára a cipőnknek és hogy milyen hosszú fűzőt választunk hozzá. A jól megválasztott cipőnek köszönhetően a teljesítményed is pozitív irányba fog változni, efelől biztosítalak.