Cross-training kezdőknek

Cross-training kezdőknek

Mikor elhatározod, hogy változtatsz az eddigi életviteleden az már félsiker! A döntés megszületett, már csak meg kell valósítani. Ekkor viszont jönnek sorra a kételyek, bizonytalanságok, amik megpróbálnak eltántorítani, hogy meg is valósítsd új céljaidat. Hidd el tudjuk milyen nehéz ez! Mindenkiben felmerül rengeteg kérdés mielőtt belevágna a cross-training-be, mi megpróbálunk ezekre választ adni, és ha úgy érzed Te is pont ezeket a kérdéseket tetted fel, akkor keress fel minket!

Mindig béna voltam tesi órán, sose sikerült egy gyakorlat se, most se menne!

Ha így állsz hozzá akkor valószínűleg kicsi az esély rá, hogy menni fog. De ha megadod magadnak a lehetőséget, akkor meg fogsz lepődni! Mi fokozatosan tanítjuk meg a gyakorlatokat, és egyik edzésen sem kell a lehetetlent teljesíteni. Célunk, hogy megszeresd ezt a sportot, és önbizalmat adjon számodra az erőnlét mellett. Például sose ment a kézállás, vagy a gyűrűn végzett gyakorlatok? Nem vagy egyedül. Ez a kezdők 99%-ának nem megy, de fokozatosan elsajátítják, sőt később már nagy biztonsággal összetettebb mozdulatsorokat is képesek megcsinálni. 

Jelentős túlsúlyom van. Nem lesz kellemetlen, hogy sok mindent így nem fogok tudni megcsinálni?

Őszintén: nehéz és kemény lesz. A változást, az erőt, az állóképességet nem kapod meg varázsütésre. De kinézni nem fognak. Mindenki volt kezdő, senki nem úgy jött le, hogy profin végigcsinálta az edzést, és meg se izzadt. A túlsúlyt szépen lassan le fogod dolgozni, formálódni fogsz, és erősödni. És mikor megjön az erő, szép lesz a technikád, és leadtad a felesleget, akkor még a csapattársaid elismerését is megkapod! Az igazán kellemetlen az lesz, ha már az elején feladod. 

Vékony testalkatú vagyok. Nem fognak kinevetni, ha még a legkisebb súlyok is nehezek számomra?

Először nem is edzhetnél nagy súlyokkal. Amíg nincs meg a megfelelő technikai tudás teljesen mindegy, hogy mennyire vagy izmos, az alapokról kell kezdened. Ahogy fejlődsz, fokozatosan épül rád az izomzat is, és formálódni, erősödni fogsz. Szóval ne aggódj, mindenki kis súlyokkal kezdi. ;) 

Volt egy régi sérülésem, ezért nem merek súlyzós edzést végezni. Félek, hogy komolyabb bajom lehet belőle.

Fontos, hogy ez milyen sérülés volt. Nem mindegy, hogy pár éve volt egy gerincműtéted, vagy meghúztad a vállad. Először mindenképpen konzultálj szakemberrel, de ha bizonytalan vagy keress minket bizalommal. Gyere el MPS felmérésünkre, ahol megnézzük, milyen a jelenlegi állapotod, hogyan tudod elkezdeni ezt a sportot. 

Nőként formálódni szeretnék, de nem szeretnék túl nagy izmokat. A súlyokkal végzett edzéstől nem leszek férfias?

Óriási tévhit, hogy a súlyokkal végzett edzéstől aránytalanul nagy lesz valaki. Csupán a súlyok emelgetésétől nem fognak megváltozni a testi arányok. Ehhez egyrészt rengeteget kellene edzeni sok-sok éven át, nagyon intenzíven. Ezen felül segítségül kéne hívni valamilyen hormonkészítményt is, ami mesterséges módon növeli az izmokat a biológiai határaink fölé. Ezért nincs okod aggódni, a súlyzós edzés sokkal inkább formálja az izomzatot és kiemeli a nőies formákat.