ADÓ 1%

★ ★ ★ Személyi edzés ★ ★ ★

Mérleg vagy tükör?

2019. nov 18. - 11:13 -- Csóka Gábor

Mérleg vagy tükör

Ha elégedetlen vagy magaddal, akár napjában többször is ráállsz a mérlegre, nézed, hogy történt-e változás. De biztos, hogy a folyamatos méricskélés segít neked? Lehet a tükör pontosabb képet ad? Nézzük mit rontasz el!

Mérleg

Mikor változtatni szeretnél az alakodon az első lépés, hogy felméred a jelenlegi állapotod. Megnézed, hogy mely területek a problémásak, honnan szeretnél minél előbb megszabadulni a feleslegtől, mi az amit feszesíteni kell. Ilyenkor ráállsz a mérlegre, és azt mondod, most ennyi kiló vagyok, le kell adnom/fel kell szednem 3-5-10-15 kg-ot. Lehet, hogy itt követed el az első hibát. Ha csak nem rendelkezel extrém túlsúllyal, vagy nem vagy kórosan sovány, akkor nincs szükséged ilyen fajta célkitűzésre.

A mérleg addig nyújt segítséget, amíg elkezded az extra kilókat ledobni. Nagyon motiváló mikor egy 140 kilós ember látja, hogy hétről-hétre dobja le a fölös kilókat. De ez a folyamat egy idő után lelassul, sőt megáll, és a mérleg nyelve elindulhat visszafelé, miközben egyre szebbek a tónusok.

Tükör

A tükör megmutatja, hogy a tested mely részével kell többet foglalkoznod, melyik terület az ami még több edzést, és odafigyelést igényel. Ha figyelsz az étrendedre, és becsülettel végigcsinálod az edzéseidet, akkor egyre elégedettebb leszel a tükörben látottakkal. Lehet, hogy éppen megszeretnél szabadulni 4-5 kg zsírtól, mégis a mérleg szerint nőtt a súlyod. Ha a tükör szerint viszont jobban nézel ki, akkor ennek az lehet az oka, hogy az izomépítés, alakformálás időszakában egyszerűen megnövekedett a súlyod. Hiszen a megjelenő izomzat több helyet foglal, és bármilyen meglepő, a súlya is nagyobb mint a zsíré.

A rendszeresen végzett cross-training során például a mélyizomzat erősödése mellett, elindul a zsírégetés is, így pár hónap után, a mérleg ismét többet fog mutatni, viszont az csak a tömeged. Hogy az milyen arányban zsír és izom, az nem jelenik meg a kijelzőn. Emiatt sem lesz a legjobb barátod a mérleg. 

A testsúlyunk normális helyzetben is 1-2 kilót ingadozhat. Gondolj csak arra, mi van akkor, ha kicsit többet iszol, vagy mondjuk nem sikerül elmenned a WC-re? Egyszerű biológiai okokra vezethető vissza az ingadozó testtömeg: a folyadék, és a salakanyag mennyisége a szervezetben a tömegedet is meghatározza.

Melyiknek higgy?

Amikor elkezded kialakítani az új testedet, akkor jobb, ha a tükörben látott képre bízod magad. Természetesen néha rá lehet állni a mérlegre, és az indokolatlanul sok gyarapodás láttán azért jó, ha gyanakodni kezdesz. De feleslegesen ne stresszelj! Ha nem versenysportoló vagy, ahol minden gramm számít, és amíg a kezedben tartod a tested irányítását, addig baj nem érhet, és néhány deka eltérésen hidd el, semmi sem múlik. A lényeg, hogy jól érezd magad a bőrödben!

Címkék: